Sportal.rs

Будите у току са најновијим дешавањима у Србији на терену са вестима заснованим на чињеницама Спортал, ексклузивним видео снимцима, фотографијама и ажурираним мапама.

Како је Кина користила стране медије за ресетовање слике током пандемије Глас Америке

Како је Кина користила стране медије за ресетовање слике током пандемије Глас Америке

ВАШИНГТОН – У првим данима избијања коронавируса, Кина је покушала да блокира вести о вирусу који се брзо шири, ухапсивши оне који су покушали да проговоре. Али у следећим месецима, док је пандемија разарала породице и економије широм света, Пекинг је настојао да врати свој јавни имиџ путем страних медија, показало је у среду истраживање које је објавила Међународна федерација новинара.

Истраживање од 54 новинарска синдиката у 50 земаља утврдило је повећање броја земаља које пријављују видљиво кинеско присуство у својим медијима, са 64% на 76% годишње. У земљама у којима је Кина пружала подршку и обуку локалним медијима, већи проценат је рекао да је прикладније извештавање о Пекингу Пронађите извештај Међународне федерације новинара.

Јереми Деар, заменик генералног секретара Међународне федерације новинара, рекао је за ВОА да је „Кина причу о коронавирусу током последњих 12 месеци успешно користила за стварање позитивније слике о Кини у великом броју земаља“.

Од испитаника у анкети затражено је да на скали од 1 до 10 обухвате Кину од почетка епидемије, при чему је 1 најнегативнији, а 10 најпозитивнији. Истраживање је показало да је континент који је покривао Кину највећа позитивна промена била Европа, са оценом 6,3, док је Северна Америка забележила највећу негативну промену, постигавши 3,5 поена.

Утицај Пекинга позитивно је виђен у Африци, при чему је половина анкетираних оценила да је то корисно, а сви они изјавили су да је Кина била видљиво присуство у њиховим медијима.

Деер је рекао да Кина “троши много напора и ресурса покушавајући да обликује медијски наратив”, укључујући притисак амбасадора и дипломата, понуде за медијску обуку или уносне пословне уговоре и бесплатан садржај за вести усред економских тешкоћа. Приходи од оглашавања такође су порасли током пандемије Редакције широм света се смањују.

READ  Рио Тинто удружио се са ИноБат-ом како би истражио иницијативу литијумских батерија од колевке до колевке у Србији, почев од рудника Јадар

У међувремену, Пекинг је покушао да ограничи стране медије у Кини, одбијајући да издаје визе или протерује новинаре. Ове мере уследиле су као одговор на америчко наметање ограничења виза запосленима у пет продајних места које води Кина, укључујући новинску агенцију Ксинхуа и званичника британског медија Офцом (Цоммуницатионс Буреау) уклањањем кинеске Глобалне телевизијске мреже (ЦГТН), рекавши да је лиценца у питању. Није био трудна Уредничка одговорност за мрежни садржај. Офцом организује секторе ТВ, Радио и Видео на захтев Као и фиксне и мобилне везе.

Упркос тим „понекад парадоксалним покушајима Кине да утиче на глобалне медије“, рекао је Деер, „сваки има свој циљ, покушај да се подржи растућа економска и политичка моћ Кине и … (испричајте) једну причу, режирану врло централно … “

Кинеско Министарство спољних послова бранило је своју медијску комуникацију На брифингу од 11. маја. Као друга највећа економија на свету и највећа земља у развоју, портпаролка Министарства спољних послова Хуа Цхуниинг рекла је, „Наравно да бисмо требали имати и заслужити место на међународној медијској сцени“.

„Сједињене Државе покренуле су обмањујући напад на Кину под изговором слободе медија“, рекла је Хуа, додајући да Кина никада не гађа друге земље.

Хуа је приметила да Сједињене Државе „дозвољавају да се додељује 300 милиона долара за сваку фискалну годину“ за сузбијање злоћудног утицаја Кинеске комунистичке партије у свету. “Хуа се позивала на тај предлог. Закон о стратешкој конкуренцији за 2021. годинуПредлог закона Сената „За решавање питања у вези са Народном Републиком Кином“.

Међутим, аналитичари медија указали су на разлике између државних медија као што је ЦГТН и државних, али уреднички независних медија, попут ББЦ-а у Великој Британији и Деутсцхе Велле-а из Немачке. Глас Америке и његове сестринске мреже, укључујући Радио Слободна Европа / Радио Либерти (РФЕ / РЛ), финансира Конгрес САД, али уреднички заштитни зид штити их од политичког уплитања.

READ  Цредит Суиссе К1 2021 Зарада: Арцхегос Хедге Фунд Вагање

Деер је рекао да све земље „покушавају да донекле користе меку моћ, коју медији често користе, како би побољшале своју политичку и економску ситуацију у свету“. „То је оно што Кина ради и одраз је њене растуће економске и политичке снаге.

Епидемија је Пекингу дала прилику да “ојача социјалистички систем и руководство Комунистичке партије као супериорније од западног система демократије, универзалних вредности и слободе”, рекао је Дан Јарретт, бивши обавештајни аналитичар Пентагона, за Глас Америке. „Дефинитивно имате страну тренутне медијске кампање из Пекинга која је усмјерена ка укаљивању репутације западних медија као пристрасних, расистичких и антикинеских.“

У све земље осим у три укључене у истраживање ИФЈ-а, Кина је донирала помоћ против епидемије, медицинске потрепштине и личну заштитну опрему. Извештај ИФЈ открио је да су владе, које су у локалним медијима описане као донације из Пекинга, купиле из Кине.

У Србији се влада придружила Кини откад ју је Пекинг подржао Косовски сукоб крајем 1990-их НАТО је бомбардовао српске положаје у југословенској покрајини Косово.

Почетком епидемије, министар спољних послова Србије Ивица Дачић посетио је Пекинг, рекавши: “Не плашите се НАТО бомби. Моја посета показује да се не бојимо вируса”, наводи се у извештају Међународне федерације Новинари.

Кина је такође обезбедила залихе и главнину српских вакцина. У априлу је премијерка Анна Бернабић рекла да је Србија примила око 2,5 милиона доза произведене кинеске вакцине Синопхарм и нешто мање од милион вакцина од свих осталих произвођача заједно.

Динко Грохоњић, главни уредник српског медија ВОИЦЕ и програмски директор Удружења независних новинара у Војводини, рекао је да су кинески утицај и подршка из Београда „сигурно присутни“.

„То је једноставно званична пропаганда која тврди да су Европска унија и Запад напустили потребну Србију“, рекао је Груњић, „и да ће је земља елиминисати без помоћи„ кинеске браће “која су обезбедила здравствени материјал, вакцине и друга средства. од помоћи. ВОА је рекао.

“То је био један од доминантних наратива у већини провладиних медија, укључујући билборде постављене око Београда у знак подршке наводном пријатељству између српског и кинеског народа”, рекао је Грохоњић.

Прошле године у Београду су се појавили рекламни натписи на којима је писало „Хвала, брате Ши“. Наводно су их финансирале популарне провладине новине, Према РФЕ / РЛ.

Међународна федерација новинара известила је да српска влада поседује или контролише готово све медије у земљи.

“Српска јавност прихвата ове наративе и пропаганду. Већина троши државне и провладине медије и уверена је да су савезници Србије са истока света, а непријатељи са запада”, рекао је Груњић.

Поред указивања на све веће присуство Кине у њиховим медијима, више од 80% испитаних широм света изразило је забринутост због пораста дезинформација у националним медијима.

Гарретт, из невладине организације Сецуринг Тианкиа, рекао је да се Кина, Русија и друге земље „ослањају на поједине грађане и поједине читаоце вести или на недостатак времена да темељито прегледају изворе медија како би целу причу добили из више различитих извора“.

„Мислим да је то веома тежак проблем за просечног потрошача медија“, додао је он.

Извештај ИФЈ открио је да је утицај Пекинга виђен повољније у Африци него на било ком другом континенту.

Кина је многим афричким земљама обезбедила информативни садржај, обуку и ресурсе, јер се домаће вести суочавају са економским потешкоћама.

„Кина је заиста инвестирала у сопствене медије у Африци, а посебно у Кенији, тако да има своју медијску улогу да прича кинеске приче“, рекао је Ериц Одор, генерални секретар Кенијског удружења новинара за ВОА.

Претходни извештај Међународне федерације новинара открио је да у Кенији већина главних продајних места има послове размене садржаја, укључујући Кениа Броадцастинг Цорпоратион, која је власник модерног студија изграђеног уз кинеско финансирање.

ЦГТН и државна новинска агенција Ксинхуа имају седиште у кенијској престоници Најробију, где развијају садржаје и деле их са локалним медијима.

„Мислим да не постоје очекивања којих би се новинари требали држати“, рекао је Одор. Када су званичници у Кенији, као што се догодило током посете председника Си Ђинпинга, „они покушавају да лобирају и раде са новинарима, као и са менаџерима медија, тако да имају простора за своје приче“.

За ИФЈ његови налази подвлаче важност независних вести и медијске културе и помажу менаџерима вести да разумеју етику примања бесплатног садржаја из Кине.

“Оно што овде видимо је врло централно режиран наратив, било да је реч о иницијативи Појас и пут, било о Коронавирусу, било о Ујгурима, било да је повезан са Јужнокинеским морем. Све ово питања су политичка или је рекао драги ИФЈ. “Због тога је штампа толико важна … Она не прихвата само оно што било која влада каже. Поставља јој питања тој влади. Има и друга гледишта.”